Zenekar

Szöllősi Dániel (ének), Antal Dávid (dob), Kovács Gergő (gitár), Kantár György (basszusgitár)

SZÖLLŐSI DÁNIEL

ÉNEKES

Főbb hatások: The 11th hour, Draconian, Virgin Black, Lake of tears, Anathema, Nevergreen

Egyéb zenekarok és projektek:
ELFSONG
CROSS BORNS
THE BETRAYED KINGDOM

ANTAL DÁVID

DOBOS

Dob: Tama Superstar Custom
Cintányérok: Sabian AA, AAX, XSR, Istambul Agop Xist
Lábgép: Tama Speedcobra

Főbb hatások: Nightwish, Helloween, Draconian, Opeth

Korábbi zenekarok: Ibrium, innoScence

Egyéb zenekar projekt:
THE BETRAYED KINGDOM

KOVÁCS GERGŐ

GITÁROS

Felszerelés:
Jackson SLAT7FF, Line6 pedál

Főbb hatások:
Tesseract, Opeth

Korábbi zenekarok:
Ibrium, Begotten Silence

KANTÁR GYÖRGY

BASSZUSGITÁROS

Hangszer: Warwick Corvette 5 Bubinga
Backline: Orange bass terror 500 head, tc electronic RS 212 láda
pedalboard: darkglass Alpha Omicron, Old Blood Noise endeavors Dark Star, Tc Electronic Forcefield, Caline CP-09.
Backup: Boss Katana bass 110.

Egyéb projekt:
MEZOLIT – Mesék a Thy catafalque-ról

AZ ECLIPSE OF THE SUN KORÁBBI TAGJAI:

Bagi László (dob)

Fekete Zoltán (gitár)

Sövény Gergő (gitár, szintetizátor)

Várkonyi Róbert (dob)

A KORAI ÉVEK

A zenekart 2008-ban Duath néven alapította Kantár György néhány barátjával és ismerősével, többek között Bagi Lászlóval és Sövény Gergővel. Bár eleinte nem volt koncepciójuk, hiszen a tagok maguk is még csak alig pár éve kezdtek zenélni, de Gergő témái és Gyuri zenei hatásai (a Nile és az underground black metal) hamar kijelölték az utat: keleties dallamok és súlyos black-death metal. A Székesfehérváron aktívan próbáló banda hamar stúdióba is vonult, és rögzítette első demóját. A dalszövegeket, amik elsősorban az egyiptomi mitológiából merítettek, Sövény Gergő írta magyarul. A demón vokálfronton Kápi, a zenekar egyik barátja segítette ki a zenekart, de mivel ő hosszú távon nem kívánta folytatni a zenélést, a Duath az interneten próbált magának énekest találni. Így került hozzájuk Szöllősi Dániel, aki akkorra már több underground zenekarban is aktívan részt vett, és akinek korábbi power és death metal formációja, a Charmadynia épp akkor oszlott fel.

Dani érkezésével komoly fordulat következett be a zenekar életében. Elindult a közös dalszerzés, aminek eredményeként megjelentek a zenében a szimfonikus elemek és a dallamos ének is, előtérbe kerültek a doom metal stílusjegyei, a dalszövegek pedig angol nyelvűek lettek. A zenekar hamarosan nevet változtatott, koncertezni kezdett, és rögzítette első, Eclipse of the Sun című demóját, amit nemcsak a közönség, de a webzine-ek hasábjain megjelenő kritikák is dicsértek. A demón az egykori Duath-dalok újrahangszerelt és újrakomponált verzióin kívül helyet kapott még két vadonatúj dal is, amiknek szövegét már az akkor belépő, kiváló gitáros, Fekete Zoltán írta. Zoli hatásai elsősorban a göteborgi death metal és az olyan régi és új sulis U.S. power metal zenekarok voltak, mint az Iced Earth és a Nevermore.

Idővel két alapítótag, Sövény Gergő – aki akkor már egy ideje csak a szintetizátorért felelt – és Bagi Laci is elhagyta a zenekart, de az élet nem állt meg, sőt. Várkonyi „Robosz” Róbert személyében, aki a székesfehérvári thrash metal szcénából érkezett, a zenekar megtalálta új dobosát. Az így létrejött formáció keze alatt született meg a Symbols című EP, valamint ebben az időszakban érték a zenekart olyan szakmai sikerek, mint például hogy egy országos tehetségkutató fesztiválon elhozták a második helyezést és a legjobb énekesnek járó különdíjat, és így olyan helyeken és együttesekkel léphettek fel, mint a VOLT Fesztivál vagy a Kalapács zenekar. A tagok változásával együtt a zenei világ is módosult. Gitárközpontúbb lett, jobban előtérbe kerültek a power és death metal hatások, egyszersmind az egykori keleties dallamvilágot elkezdte felváltani a klasszikusabb doom metal.

CATHEDRALS OF DOOM

A következő mérföldkő egy nemzetközi doom metal válogatásanyag létrehozása volt. A Cathedrals of Doom című válogatásalbumon öt különböző ország öt különböző doom metal stílust képviselő zenekarának dalai foglaltak helyet. A válogatásnak nemzetközi szinten is nagyon jó volt a fogadtatása, és az Eclipse of the Sun zenekar máig nagyon büszke rá, hogy az elsők között lehetett az internet történetében, aki – főleg mint magyar zenekar – képes volt arra, hogy egy ilyen nemzetközi együttműködést létrehozzon, és ezáltal még magasabbra emelje a doom metal zászlaját.

DAIMONION

2015-ben jött el az idő, hogy megszülessen az első igazi Eclipse of the Sun album. A Daimonion című konceptalbum rendkívül jó fogadtatásban részesült: egyrészt számos új, hazai és külföldi rajongót hozott a zenekarnak, másrészt olyan jelentős szakmai sikereket ért el, mint például hogy a HangSúly Zenei Díjon a Legjobb debütalbum és Legjobb borító kategóriában is jelölték, vagy hogy a Fémforgács aktuális hangpróbáján olyan kiadványokat előzött be, mint a Slayer akkori albuma.

Mivel a zenekarból egy évvel az album megszületése előtt kilépett Fekete Zoli, így a dalszerzői és szövegírói folyamat teljes egészében Dani által zajlott. Emiatt, bár Zolinak számos gitártémája felkerült az anyagra, ez az album elsősorban Dani zenei világát prezentálta.

A Daimonion szövegei egy összefüggő történetet meséltek el egy Dan Ibiru nevű fiatal milliárdosról, aki egyrészt kételkedik önmagában, mert úgy érzi, hogy valójában nem a saját életét éli, hanem csak azt, amit a szülei ráhagytak. Másrészt egy napfogyatkozást követően egy hangot kezd hallani a fejében, ami arra biztatja, hogy gondoljon újra mindent, amit a világról gondolt, és kihasználva a befolyását, alapítson egy új világvallást. Hirdesse azt az újkori filozófiát, miszerint az erkölcs természetellenes, és az emberek csak akkor lehetnek boldogok, ha eltörlik a jó és rossz fogalmát.

Bár elsőre nem úgy tűnhet, a Damionion szövegi és zenei világa nagyon is személyes hangvételű lett. Dani életében olyan változások álltak be, amiknek hatására rendkívül erős érzelmi és világnézeti válságba került. Ennek következtében – bár egyes dalokban még tetten érhetők voltak a power metal zenei stílusjegyei – ezen az anyagon már sokkal inkább előtérbe került a doom metal, és a zenekar is elkezdte magát death doom metal együttesként definiálni. Újra hangsúlyosabbak lettek a szimfonikus elemek, valamint Robosz technikai tudásának és Gyuri kreativitásának köszönhetően progresszívabbá vált a zene.

A Daimonion album megszületését követően megindult a gitároskeresés, így került a zenekarba a főként progresszív és modern metálzenéket játszó és hallgató Kovács Gergő. Az így létrejött felállás számos lokális fellépés mellett igyekezett minél több sikeres koncertet adni az ország különböző pontján is.

Végül egy újabb mérföldkő következett a zenekar életében: miután apa lett, Robosz úgy döntött, nem szeretne tovább zenélni, és így az Eclipse of the Sun kötelékeiből is kiszállt. Helyére hosszas keresgélés után az akkoriban a Kodolányi jazz tanszékén tanuló Antal Dávid érkezett, aki igazi metál rajongóként nagyon hamar megtalálta önmagát a zenekaron belül.

BRAVE NEVER WORLD

Az első album után négy évvel készült el a zenekar második, teljes hosszúságú albuma. Ezen az anyagon voltak hallhatók először Dávid dobtémái és Gergő gitárjátéka. A dalszerzés és a dalszövegek megírása ezúttal teljes mértékben Danira hárult. Ennek következtében egy ízig-vérig klasszikus death doom metal album született. A dalok, mivel nem egy történetet dolgoztak fel, sokkal egységesebbek és dalközpontúbbak lettek. A BNW zenei anyaga egy monumentális, gazdagon hangszerelt, olykor progresszív jelleget öltő zenei utazás, tele tökéletes koncertdalokkal.

Az anyag megszületését követően intenzív kiadókeresés következett, ennek eredményeként, látva az elmúlt évek sikereit és az új anyag zenei minőségét, több külföldi underground kiadó is bejelentkezett a zenekarnál. Végül az orosz (most már grúz) székhelyű Sathanath Records és a More Hate Productions közös gondozásában jelent meg az anyag. Az ő munkájuknak köszönhetően számos, elsősorban kelet-európai országba eljutott a BNW, és a nemzetközi kiadásnak köszönhetően itthon is nagyobb figyelmet kapott már a zenekar.

Miután a következő két-három évben lecsengett a világjárvány és az azt követő sokk, a zenekar új erőre kapott. Összefogva egyrészt a magyarországi doom metal több kiváló bandájával, a Doom for Gloom koncertkörút keretében egyrészt életet leheltek a színtérbe, másrészt 2023 tavasza óta komolyabb hangsúlyt helyeznek nemcsak az offline, de az online jelenlétükre is.